De meeste succesvolle internetbedrijven van dit moment

We struinen allemaal uren af op het internet, bij onze favoriete websites, webshops of online diensten. Om een film te kijken ga je niet meer naar de videotheek, maar pak je je laptop erbij om zo honderden films tot je beschikking te hebben. Benieuwd naar wat de meest succesvolle internetbedrijven van dit moment zijn? Je leest het hier.

Alleswinkels

Wat we precies bedoelen met alleswinkels? Winkels waar het assortiment zo groot is dat je weet dat je er voor vrijwel álles terecht ken. Denk aan bol.com, Bigshopper.nl etcetera. Hier is het assortiment zo ontzettend groot, dat je er miljoenen producten vindt en weet je bijna altijd zeker dat je er gaat vinden wat je zoekt. In Amerika is Amazon hier natuurlijk een goed voorbeeld van.

Online kledingwinkels

Had je vroeger nieuwe kleding nodig, dan moest je de stad in om winkels af te struinen om zo precies te kunnen vinden wat je zocht, wat dan ook nog eens vaak niet lukte. Met de komst van online webshops, heb je toegang tot het totale assortiment van kledingwinkels en kun je zelfs slim filteren om zo gemakkelijk te vinden wat je zocht.Vervolgens kun je snel en gemakkelijk een aankoop doen en heb je het de volgende dag in huis. Niet gek dat shoppen tegenwoordig vaker vanaf de bank gebeurt dan in de winkels.

Videostreamingsdiensten

Videostreamingsdiensten zoals Netflix of Videoland zijn razend populair geworden in relatief korte tijd. In plaats van naar de televisie te kijken, kiezen veel Nederlanders ervoor een avondje te Netflixen om zo hun favoriete series te kunnen bingewatchen. niet gek dus dat Netflix in een paar jaar tijd één van de meest succesvolle internetbedrijven is ter wereld.

Slimme hotelsites

Een website die reizen, en vooral het verblijf van je reizen een stuk makkelijker maakt zijn de laatste jaren heel populair. Zo is de meest succesvolle reis website Booking.com. In meer dan 229 landen bieden ze meer dan 28 miljoen verblijfsmogelijkheden aan. Per dag worden er meer dan 1,5 miljoen hotelnachten geboekt. Booking.com heeft duidelijk laten zien dat een schakelpositie tussen klant en bedrijf erg lucratief kan uitpakken.

Ook interessant voor u