Soms loop je een plek binnen en voel je aan alles dat het indrukwekkend is. Binnen een fractie van een seconde kunnen mensen al een oordeel hebben over een ruimte. Het is daarom belangrijk dat de eerste indruk direct een goede is. De inrichting van een kantoor zegt iets over het bedrijf zelf en de mensen die er werken. Als de klant dus onder de indruk is van het interieur van het kantoor op het moment van binnenkomen, sta je al een stapje voor.
De uitstraling
Een indrukwekkend kantoor is meer dan alleen mooie meubels kopen, het moet een bepaalde uitstraling hebben. Deze uitstraling moet de bezoeker in een fractie laten zien waar het bedrijf voor staat. Een meer relaxte uitstraling geeft een andere indruk dan een strakke en professionele uitstraling. Het is daarom belangrijk hoe je de waarden van het bedrijf kunt uiten in het interieur. Daarom is het belangrijk dat je gebruik maakt van mensen met veel kennis op dit gebied – iemand die al je wensen kan vertalen in het perfecte ontwerp. Met een betaalbare projectinrichting heb je de mogelijkheid dit te verwezenlijken. Als je iets doet, is het immers belangrijk om dit goed te doen.
Branding
Met het interieur van het kantoor, wil je dus direct laten zien waar het bedrijf voor staat. Als dit niet het geval is, kan iedereen die het kantoor binnenloopt gemixte signalen krijgen van wat precies de branding van het bedrijf is. Dit is al helemaal het geval als het bedrijf grote ambities heeft, maar het interieur inspiratieloos oogt. Naast klanten, kan dit ook verwarrend zijn voor werknemers. Een stimulerende omgeving zorgt voor een betere productiviteit. Om dit een sterk geheel te maken, is het ook belangrijk te letten op de details.
Een sterk geheel
Is je branding dat van een bedrijf dat altijd voor zijn klanten zorgt, maar heb je geen comfortabele stoelen voor bezoekers in het kantoor, dan kan dit voor oneindigheid zorgen. Als je niet op dit soort details let, zal de bezoeker van het kantoor de branding als een lege belofte zien. Het zou jammer zijn om een klant mis te lopen door een ontwerpfoutje. Dit geldt bovendien ook voor de mensen die er werken. Als je imago is dat je er bent voor het individu en vrijheid, maar iedereen in een klein hokje moet werken, zal deze boodschap niet bepaald authentiek aanvoelen.
Een goede indruk
De gehele inrichting van het kantoor draagt dus bij aan de indruk die het bedrijf maakt. Hiervoor is het altijd verstandig een professional in te schakelen, zodat alles in goede banen wordt geleid. Vertaal de boodschap en imago van je bedrijf in de uitstraling van het kantoor en maak een goede, blijvende indruk.